Bizi Sosyal Medyada Takip Edin !
Türkiye İnovasyon Haftası Adana  Etkinliği
Haber Galerisi
  • Türkiye İnovasyon Haftası Adana Etkinliği

  • 26 Eylül 2013

İnovasyon kültürünü Anadolu’ya yaymak amacıyla düzenlenen Türkiye İnovasyon Haftası etkinliği yoğun katılımla gerçekleştirildi.

İnovasyon kültürünü Anadolu’ya yaymak amacıyla “Türkiye İnovasyon Haftası Anadolu Buluşması” olarak adlandırılan etkinlik Çukurova Kalkınma Ajansı’nın da katkılarıyla 5-6 Kasım tarihlerinde Adana Sheraton Otel’de gerçekleştirildi. 

Adana Sanayi Odası (ADASO) ve Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) ev sahipliğinde Ekonomi Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) katkıları ve Adana Büyükşehir Belediyesi, TEMSA, Arçelik, Türk Hava Yolları, Turkcell’in stratejik; Finlandiya’nın ülke partnerliğinde düzenlenen etkinlikte ADASO Başkanı Zeki Kıvanç, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, AKİB Koordinatör Başkanı Bülent Aymen, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Adana Valisi Mustafa Büyük, Finlandiya Büyükelçisi Nina Vaskunlahti, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı konuşmacı olarak yer aldı.

ADASO Başkanı Zeki Kıvanç konuşmasında, inovasyona büyük önem verdiklerini belirterek, "Köklü sanayi geçmişi ve bereketli topraklarıyla Adana ve bölgemiz, Marmara'ya alternatif bir üretim merkezi olabilir" dedi. Kıvanç konuşmasında, “Siyasi belirsizlikler nedeniyle zarar gördük, konuşmak yerine zıtlaştık; uzlaşmak yerine tartıştık. Artık siyasi belirsizlik süreci sona erdi. Ülkemizi hak ettiğimiz gelişmiş ülkeler seviyesine taşıyacak ekonomik, demokratik anlamdaki yapısal reformları uygulamaya koyacak, sanayi odaklı güçlü ve kararlı bir hükümet en önemli beklentimiz. Bu anlamda kurgulanacak reformlar öncelikle ülkemizin yüksek katma değerli üretim ve ihracatını artırmayı hedeflemeli, itici güç olarak da inavosyonu tüm politikaların merkezine almalıdır. İşte tam bu noktada global düşünebilen, gerekli yetkinliklere sahip, araştırmacı, meraklı gençlere büyük bir görev düşmektedir. dedi.

AKİB Koordinatör Başkanı Mehmet Bülent Aymen, Türkiye'nin geleceğine yatırım yapmak için inovasyona yönelinmesi önerisinde bulunarak, "Fasonculuktan takipçilikten kurtulmalıyız. Daha fazla mal satıyoruz. Bu başarılı olduğumuz anlamına gelmez. Biz 10 dolarlık malı 15 dolara satmalı, inovasyona ve markalaşmaya yönelmeliyiz" diye konuştu. 

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi Türkiye olarak takipçi bir ekonomi değil, küresel ekonomide liderlik için rekabet eden bir ekonomiyi hedeflediklerini belirterek, “Bunlara doğru doğru bir şekilde gitmenin yolu da üretim ve ihracatı artırmaktan ama artırırken sadece sayısal olarak değil, tam tersi katma değeri artırarak inovasyon kültürünü oluşturup üretimi artırmak gerekiyor. Gelişmiş ülkelere bakıldığında başarılarının altında hep inovatif girişimlerin yattığını görüyoruz. Bu noktada inovasyon sürekliliğini sağlamak, inovasyon kültürünü yaymak kadar önemli” dedi.

Türkiye İnovasyon Haftası Adana organizasyonunun partner ülkesi Finlandiya Türkiye Büyükelçisi Nina Vaskunlahti ise “Bizler yenilikçilikte çok hızlı gelişiyoruz. Bunu nasıl yapıyoruz. Kamu eğitimine, bilgiye açık erişime ve toplumsal eşitliğe inanıyoruz. Herkesin sürece, zenginliğimize, refahımıza katkıda bulunması gerek. Devletin rolü de doğru ortamı yaratmak ve riskleri azaltarak rekabet ortamı oluşturmak” dedi.

Adana Valisi Mustafa Büyük, Türkiye’nin ihtiyacı olan moral ve motivasyonun bu hafta tüm ülkeye yayıldığını, Adana’ya da bugün bu toplantıya ev sahipliği yaparak kendi payına düşeni yapmış ve geleceğe çok daha ümitle bakar hale geldiklerini belirterek, bundan büyük mutluluk duyduğunu belirtti. Türkiye’nin geleceğe inovasyonla koştuğunu ifade eden Büyük, “Bununla geleceği inşa edeceğiz, yaşanabilir kentlerimizi oluşturacağız, daha zengin ve daha mutlu toplum oluşturmuş olacağız. Türkiye’nin inovasyon, AR-GE, markalaşma, tasarım konusundaki farkındalığı yakalayı, bu alandaki hızlı uyumu, gelişmesi, hepimize geleceğe ümitle bakma noktasında büyük bir destek veriyor.” dedi.

Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı da grup olarak yenilikçiliğe ve inovasyona verdikleri önemi, yapmış oldukları faaliyetlerle anlattı. Önüne geçilemez etkileri olan 3 ana trendin olduğunu kaydeden Sabancı, bunların şehirleşme ve iklim değişikliği, kadınların her alanda artan katılımı ve dijitalleşme olduğunu ifade etti. İş dünyası olarak bunlara ayak uydurmaya ve fırsata çevirmeye çalıştıklarını anlatan Sabancı, iklim değişikliğine ilişkin “Ne yazık ki iklim değişikliğinden dolayı kızaracak ülkelerin arasında biz de olacağız. Bu konuyu fırsata çevirebiliriz” diye konuştu.

Etkinliğin ilk gününde Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi ‘nin katılımı ile 2014 yılı ihracat rakamlarına göre en fazla ihracat yapan firma temsilcilerine plaket verildi. Etkinlikte Çukurova Kalkınma Ajansı’na da İnovasyon Haftası etkinliklerine katkılarından dolayı plaket verildi. Plaketi Adana Sanayi Odası Başkanı ve Çukurova Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Üyesi Zeki Kıvanç, Nihat Zeybekçi’nin elinden aldı.

Etkinlik süresince dünyanın dev şirketlerinin üst düzey yöneticileri ve inovasyon gruplarının katılımıyla “İş Dünyası ve İnovasyon”, “Sanayide İnovasyon ve Teknoloji”, “Türk İş Dünyası”, “Sıra Dışı Kadınlar”, “Geleceğin Akıllı Kentleri”, “Dijital Dünya”, “Yaratıcılık ve İnovasyon”, “Tasarım ve mimari”, “Girişimcilik”, “Sivil Toplum Kuruluşlarında İnovasyon”, “Narenciye ve İnovasyon”, “Üniversite-Sanayi İş Birliği” konularında panel ve konferanslar ile workshoplar, ve kariyer etkinlikleri gerçekleştirildi.