Bizi Sosyal Medyada Takip Edin !
Ajansımız Dünyanın önde gelen turizm fuarı olan ITB Berlin'de Çukurova'yı tanıttı
Haber Galerisi
  • Ajansımız Dünyanın önde gelen turizm fuarı olan ITB Berlin'de Çukurova'yı tanıttı

  • 24 Mayıs 2013

Dünyanın en önemli turizm fuarı organizasyonu olan ITB (International Tourism Bourse) 2014’e Kültür ve Turizm Bakanlığı çatısı altında sektör temsilcileri ile birlikte katılım sağlayan Çukurova Kalkınma Ajansı, kurmuş olduğu stand ile Adana ve Mersin’in tanıtımını yaptı. 189 farklı ülkeden 10.147 kuruluş ve işletmenin stand ile temsil edildiği ve 114.000’i ticari olmak üzere toplam 174.000 ziyaretçiyi ağırlayan fuara katılım hedeflenenin üzerinde gerçekleşti. Çukurova standında Ajansımız ve bölgenin turizm sektörü temsilcileriyle bir araya gelen Avrupa Birliği Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Kültür ve Turizm Bakanı Yardımcısı Abdurrahman Arıcı ve T.C. Berlin Büyükelçisi Hüseyin Avni Karslıoğlu, ITB fuarının önemini vurgulayarak yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı.
Almanya'nın başkenti Berlin'de 5-9 Mart 2014 tarihlerinde düzenlenen fuarda, "Türkei Home-Türkiye Eviniz" global sloganıyla tanıtılan Türkiye, Almanya pazarında bu yeni sloganıyla ilk kez büyük çapta tanıtımda bulundu. Dünyanın en önemli turizm fuarı sayılan ITB’de deniz-güneş-kum konseptinin ötesinde Türkiye’nin farklı yönlerinin vurgulanması hedeflendi. Bu anlamda inanç, sağlık ve eko-turizm gibi alternatif turizm potansiyeline sahip Çukurova bölgesi Türkiye’nin bu tanıtım stratejisine çok uygun bir destinasyon olarak öne çıktı.      
HEDEF YENİLENEN ALMAN TURİST PROFİLİ, ANA TEMA ALTERNATİF TURİZM
Avrupa seyahat pazarının iki merkezinden biri olan Almanya, Türk turizminde önemli bir yer tutuyor. Almanya hem ziyaretçi sayısında hem de ülkemize sağladığı turizm geliri sıralamasında ilk sırada. Yer alıyor. Türkiye’ye en çok ziyaretçi gönderen ülkeler sıralamasında Almanya 2002-2013 yılları arasında açık ara ile önde. 2013’te Türkiye 5 milyon 41 bin 323 Alman turisti ağırladı. Almanların ülkemize bıraktığı turizm geliri de 4 milyar dolar. Bu miktar ile Alman turistin bıraktığı gelirde 2012 yılına göre yüzde 7 artış oldu. Almanya, en fazla gelir bırakanlar arasında da ilk sıraya oturuyor.
Almanya'dan gelen turist sayısını yükseltmeyi hedefleyen Türkiye, ITB Fuarı'nda 2014 yılı için alternatif turizm temasını ana tema olarak seçti ve tanıtımların odak noktası sağlık, kültür, outdoor, eko turizm ve alternatif spor turizmi oldu. Yapılan araştırmalara göre artık sosyo-ekolojik ve çevreci seyahatleri tercih eden Almanların bu tercihlerine ülkemizde en uygun bölgelerden bir tanesi olan Çukurova bölgesinin tanıtım konusunda yapacağı çalışmalarla Almanya orijinli turizm pastasından daha fazla pay alması mümkün görünüyor.